Firmy mogą wykorzystywać Google Maps, Apple Maps, TripAdvisora, Facebook oraz inne platformy oparte na lokalizacji i recenzjach, aby dotrzeć do lokalnej społeczności — osób, znajdujących się w pobliżu. To właśnie nazywamy marketingiem lokalnym.
Marketing lokalny to zestaw działań, które firmy podejmują, aby mogły być widoczne dla swoich klientów w wyszukiwarkach, mapach i usługach cyfrowych. Umożliwia on przyciąganie lokalnych klientów, budowanie reputacji oraz zwiększanie ruchu w sklepach, restauracjach, bankach, aptekach i innych punktach usługowych.
Marketing lokalny obejmuje:- Obecność online - obecność na różnych platformach cyfrowych z pełnymi i aktualnymi informacjami.
- Reputację online - zarządzanie recenzjami umieszczonymi na różnych platformach wyszukiwania lokalnego
Lokalny charakter tej strategii sprawia, że jej głównym celem jest docieranie do potencjalnych klientów w określonym obszarze.
Aby zrozumieć, jak działa wyszukiwanie oparte na lokalizacji, wyobraź sobie, że masz ochotę na kawę w centrum miasta. Możliwości jest wiele, prawda? Jak więc zdecydować, dokąd się wybrać? W takich sytuacjach większość z nas otwiera Google Maps i wpisuje frazę „kawa w pobliżu”. Google wyświetla najbardziej odpowiednie opcje na podstawie Twojej lokalizacji. Dlatego dla firm kluczowe jest, aby stać się tą „najbardziej odpowiednią opcją” dla swoich klientów. Co więcej, firmy mają realny wpływ na swoją widoczność w takich wynikach.